Skip to content
Skip to service links: contact, tools, help, the group
Skip to search
Skip to main navigation
Skip to sub navigation
Skip to Footer with links to masthead, print, email a friend and disclaimer
 

Ličio baterijų arba prietaisų su ličio baterijomis siuntimas

Nuo 2016m balandžio 1d įsigaliojo sugriežtintos Oro Transporto Asociacijos (IATA) taisyklės dėl ličio baterijų, supakuotų ir siunčiamų atskirai nuo prietaiso/dideliais kiekias.
Daugumos prietaisų, kurie yra maitinami ličio baterijomis, nesvarbu, ar baterijos yra pakraunamos (ličio jono) ar nepakraunamos (ličio metalo), transportavimas nuo šiol bus traktuojamas kitaip. Naujos taisyklės galioja, kai:
  • Ličio baterijos yra supakuotos ir siunčiamos kaip atskiros prekės. Pavyzdžiui: palaidos baterijos/Energijos talpyklos (Power bankai)
  • Ličio baterijos yra supakuotos atskirai, bet siunčiamos su įranga toje pačioje pakuotėje. Pvz., mobilus telefonas su pakeičiama ličio baterija
  • Ličio baterijos yra įkomponuotos į įrangą, todėl siunčiamos toje pačioje pakuotėje. Pvz., ličio baterija kompiuteryje yra integruota ir negali būti išimta arba pakeista paties vartotojo
Dėl padidėjusių saugumo reikalavimų, keliamų aviacijos pramonei, IATA reikalavimai ličio baterijų siuntimui buvo labai sugriežtinti, to pasekmėje avialinijos taipogi turi griežtai laikytis šių reikalavimų.
Atkreipkite dėmesį, kad už tokių produktų saugų transportavimą ir IATA taisyklių laikymąsi teisiškai yra atsakingas siuntėjas. Atsižvelgiant į tai, IATA parengė vadovą, kuris padės siuntėjams suprasti ir įgyvendinti visus reikalavimus.

Svarbu tai, kad tik Siuntėjas (tiek privatus asmuo, tiek įmonė – nesvarbu kas yra pažymėta oro važtaraštyje kaip siuntėjas) yra teisiškai atsakingas, kad 100% būtų laikomasi IATA taisyklių. Ši atsakomybė išlieka net tuo atveju, jei siunčiama siunta su ličio baterijomis iš tiesų nepriklauso asmeniui ar įmonei, nurodytiems oro važtaraštyje.
Siekiant išvengti bet kokių nepageidaujamų pasėkmių, prašome iš anksto įspėti DHL Express darbuotojus apie ketinamą siųsti siuntą su ličio baterijomis. Mūsų ekspertų komanda mielai padės Jums suprasti IATA Pavojingų krovinių gabenimo taisykles.
Vadovaujantis IATA/ICAO sprendimu, draudžiančiu gabenti ličio metalo baterijas keleiviniuose lėktuvuose nuo 2015m.sausio mėnesio, DHL Express taipogi nebegali gabenti tokių baterijų savo tinklu. IATA/ICAO apribojimai galioja laisvai supakuotoms ličio baterijoms, priskiriamoms II skyriui, PI-968 kategorijai. Tuo tarpu kartu su įrenginiu supakuotos (PI-969) arba įrenginio viduje esančios (PI-970) baterijos yra priimtinos gabenimui kaip kad lyg šiol. Ličio jonų baterijų gabenimui nėra taikomi jokie apribojimai.

Pagal PI-967 ir PI-970 reikalaujama, kad siunta neviršytų 2 paketų (kiekviename ne daugiau 4 elementų arba 2 baterijų, kurios yra prietaise).

Jei siunta susideda iš daugiau nei 2 paketų, reikia naudoti ličio baterijų lipduką.

Siuntos iš 2 paketų apribojimas įsigalioja nuo 2017m sausio 1d, nes reglamentas numato 12 mėn pereinamąjį laikotarpį, tačiau siuntėjams rekomenduojama pradėti juo vadovautis kuo skubiau.

Atsižvelgiant į ICAO/IATA pasikeitimus nuo 2016m balandžio 1d, PI-965 yra uždraustas keleiviniuose lėktuvuose. To pasekoje mes siūlome apribotas paslaugas į kai kurias šalis. Pagal PI-965 II skyrių reikia gauti atskirą patvirtinimą kliento kodui. Norėdami gauti papildomos informacijos – susisiekite su savo DHL atstovu. Ličio-jonų baterijas, supakuotas su įrenginiu (PI-966) arba esančias įrenginyje (PI-967) transportuoti galima.

Svarbu!

 Jei yra žinoma arba yra įtariama, kad baterijos yra pažeistos arba sugadintos, tuomet tokias baterijas griežtai draudžiama gabenti oro transportu, nes tokių prekių gabenimas kelia didelę grėsmę tiek kitoms kartu gabenamoms siuntoms, tiek visam personalui.
 Jei yra žinoma arba yra įtariama, kad pažeista arba sugadinta ličio baterija yra nešiojamo kompiuterio, mobilaus telefono ar kito prietaiso viduje, tuomet būtina bateriją išimti iš prietaiso ir tik tada prietaisas priimtinas gabenimui.